Regulator Bloku Buta Rowerowego
Ile to kosztuje?
- usługa ustawienia bloków szosowych, MTB na RBBR to koszt 30 zł od pary
- przy zakupie obuwia rowerowego MTB lub szosowego w firmie mSport usługa wykonywana jest bezpłatnie!
Gdzie?
Regulator Bloku Buta Rowerowego znajduje się w mSport Giant Lubin na Alei Niepodległości 13.
Istnieje także możliwość dokonania usługi w mSport Polkowice i mSport Głogów po wcześniejszym umówieniu się po tel. 76 746 44 94
Jak to działa?
Prawidłowe dopasowanie rowerzysty do roweru zaczyna się od wyregulowania bloków zatrzasków na obuwiu. Bloki te przekazują ruch na pedały. Prawidłowe położenie bloków ma wpływ na przenoszenie siły, a także chroni przed urazami stawów kolanowych i mięśni. Położenie bloków na butach wpływa także na ruch pedału, gdy rowerzysta pracuje kostkami. Regulator Bloku Buta Rowerowego pozwala na wyregulować położenie wzdłużne oraz wychylenie buta (stopy).
Dobrze dobrane ułożenie bloków nie tylko poprawia ekonomię i ergonomikę pedałowania, ale także pozwala uniknąć ciężkich kontuzji kolan spowodowanych nienaturalnym ruchem w przypadku ich złego zamocowania.
Nieprawidłowy montaż zatrzasku na bucie nie tylko nie pozwala rozwinąć maksymalnej mocy przy każdym naciśnięciu na pedał przez co jedzie się znacznie wolniej, ale także może doprowadzić do bólu mięśni i stawów - w skrajnych przypadkach będą boleć części ciała, które nie biorą bezpośredniego udziału w pedałowaniu.
Zasadniczo, pierwszym i najważniejszym obowiązkiem w korzystaniu z butów na zatrzaski, jest ich prawidłowe ustawienie. Kolarze korzystający z tego typu obuwia często popełniają następujący błąd: w obu butach ustawiają bloki tak samo. Niestety nie biorą pod uwagę różnic w swojej budowie anatomicznej: np. w długości stopy i łuku stopy, których to wymiary mogą być, dla każdej, nieco odmienne. Zatem należy pamiętać o niezależnym ustawieniu zatrzasków dla każdego buta.
Na początku należy ustawić bloki w pozycji neutralnej i zmienić je tylko w razie konieczności. Większość zatrzasków posiada niewielkie luzy co może pomóc w uniknięciu dodatkowych obciążeń więzadeł i stawów w trakcie pedałowania.
Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko wsiąść na rower i wypróbować ustawienia. Dopiero podczas jazdy można stwierdzić, czy pozycja neutralna jest przeznaczona dla nas, czy też należy nieco zmodyfikować pierwotne ustawienia. Robi się to tak długo aż jazda w butach rowerowych robi się wygodna.